Máte dotaz? 730 157 795 (Po-Pá 8-17h)
2 min. čtení
12. 12. 2019

Arginin

Arginin je jedna z nejdůležitějších aminokyselin v lidském organismu. Podílí se na metabolismu svalových bílkovin, zlepšuje prokrvení svalů a zvyšuje produkci růstového hormonu.

Jednou ze zásadních funkcí argininu je jeho funkce prekurzoru, tzn. tvorby oxidu dusnatého. Díky zvýšenému množství oxidu dusnatého se rozšiřují cévy zásobující svalovou tkáň a díky většímu průtoku krve se do tkání dostane více kyslíku a glukózy v průběhu zátěže. Z hledisky krátkodobého maximálního výkonu (do 30 vteřin) je třeba vnímat, že organismus čerpá energii především ze zdrojů operativně dostupných ve svalových buňkách a arginin může díky rozšíření cév pomoci následné regeneraci – urychlí doplnění spotřebovaných sacharidů, rychleji se odplaví metabolity.

Co dělá Arginin?

  • vytváří oxid dusnatý, který rozšiřuje a uvolňuje tepny a krevní cévy a zlepšuje průtok krve
  • pomáhá hojit zranění
  • pomáhá ledvinám při odstraňování odpadu
  • posiluje funkci imunitního systému
  • zajišťuje růst svalové hmoty, zvyšuje produkci růstového hormonu
  • snižuje hladinu cholesterolu

Lidé také užívají arginin jako doplněk stravy, který pomáhá zvládat srdeční choroby, dále pak anginu pectoris, erektilní dysfunkci a také hojení ran a opravu tkáně.

Existují důkazy, že pro léčbu všech těchto stavů může být užitečný zvýšený příjem argininu.

Získávání argininu z potravin s vysokým obsahem bílkovin je bezpečné a zdravé. A protože arginin je vyráběn z jiných aminokyselin, potraviny s vysokým obsahem bílkovin obecně pomáhají zvyšovat hladinu argininu.

Příjem argininu zvýšíte těmito jídly:

  1. Krutí maso
  2. Vepřová panenka
  3. Kuřecí maso
  4. Dýňová semínka
  5. Sójové boby
  6. Arašídy
  7. Mléčné výrobky
  8. Cizrna
  9. Čočka
Přímý zdroj

Jsme velkoobchod a máme 55 tisíc produktů skladem.

Poradíme

Fitness je náš svět a víme o něm vše.

Péče

Jsme rodinná firma a tak se o vás i postaráme.

Kvalita

Od roku 1997 pro vás vybíráme to nejlepší na trhu.